highschoolholland.reismee.nl

Familie Bjisterbosch heeft al veel ervaring met buitenlandse studenten!

Daniël Goodgod uit Brazilië heeft bij ons in huis gewoond.Het is altijd weer leuk om een verhaal te schrijven over je gezin en foto’s bij elkaar te zoeken.

Daarna is het altijd weer moeilijk om een keuze te maken uit de verschillende dossiers. We proberen een beetje tussen de regels door te lezen, maar dat is heel moeilijk. Voor ons is het altijd belangrijk welke hobby’s de studenten hebben, daar kun je een beetje uit halen of iemand in je gezin past.

Voor Daniël hebben we inmiddels al 4 andere studenten gehad, een Braziliaan, twee Belgen en een Australische. Wij zijn in contact gekomen met Travel Active toen één van onze zoons met het Work and Travel programma naar Australië ging. Wij vonden dat wij toen de ruimte hadden voor iemand uit het buitenland om ons land te leren kennen. We vinden het ook erg leuk om iemand ons land te laten zien en kennis te laten maken met onze cultuur.

Daniël is een leuke spontane jongen met humor. Hij pastte goed in ons gezin. Onze jongste telg (een hondje) wil hier graag iets over vertellen; “Ik woon nu sinds oktober ook in dit huis. Daar wonen mijn baasje en het vrouwtje, maar ook nog een jongen die soms wel in 3 talen tegen mij praat!! Zit kan ik wel verstaan en “sit” ook nog wel maar “sentaar” is toch wel erg gek. Het leukste vind ik om met zijn vingers te spelen, mijn tandjes zijn nog lekker scherp dus dat bijt goed. Aan de riem naar buiten gaan is nog wel eng, maar gelukkig zegt die jongen dan allerlei gekke woordjes tegen me en dan ga ik maar gauw tussen zijn benen lopen!! Ik vind het wel een heel leuk baasje en over 8 maanden zal ik alles wel verstaan denk ik want hij spreekt ook al Nederlands!

Hij kan ook erg leuk met twee stokjes en een gek ding dat ze een diabolo noemen spelen. Heb ik drie tennisballen gekregen om mee te spelen en dan gaat hij er mee spelen, alle drie tegelijk de lucht in. Nu hoorde ik mijn baasjes zeggen dat ze hem aan het circus willen verkopen omdat hij dat zo leuk kan, als hij mijn ballen maar hier laat!”

Daniël vertelt: de gekste gewoonte hier is toch wel het eten. De lunch is in Brazilië de belangrijkste maaltijd, je eet dan veel en met elkaar. Hier neemt iedereen een boterham mee naar school! Het avond eten is pas een goed gevulde maaltijd dus tussendoor worden er veel koekjes gegeten, het liefst met chocola!! De eerste dagen had hij daar veel moeite mee.

De ervaringen zijn over het algemeen erg goed. Met één van de studenten ging het niet zo in ons gezin en toen heeft Travel Active een ander gastgezin voor hem gezocht. Met de overige 3 studenten hebben we nog veel contact. Vooral met een jongen uit België is het contact intensief. Hij komt af en toe hier en wij gaan ook regelmatig naar zijn familie. Ook met het Australische meisje is er contact via e-mail. Wij hopen straks met Daniël ook het contact op die manier te onderhouden. We hebben straks een aardige wereldreis in het vooruitzicht als we al onze studenten willen bezoeken!

Familie Bjisterbosch

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active