highschoolholland.reismee.nl

Valentine reisde heel Nederland door!

Na de vier maanden waarin ik in de Verenigde Staten had gewoond, was ik een beetje sceptisch voor de zes komende maanden die ik ging in Nederland doen. Maar dat was echt ongegrond.

Spoedig na mijn aankomst, werd ik begroet door een heel leuk gastgezin, ze hebben mij hun huis laten zien, waar ik mijn eigen slaapkamer heb, ze hebben mij hun familie en hun vrienden gepresenteerd en het meest belangrijk is dat ze mij veel hebben geholpen met mijn eerste problemen met Nederlands. Een paar dagen later, toen ik naar school ging voor de eerste keer om mijn lessen te volgen, werd ik door erg leuke leerlingen uitgenodigd om bij hen te blijven, en ze zijn snel erg goede vrienden van mij geworden, tijdens onze pauze, spelen we met kaarten en we lachen veel, ik vind het altijd zo gezellig !

Omdat Nederland niet zo'n groot land is, heb ik in het hele land gereisd, en dat is ook heel leuk! Ik heb een paar keer met mijn gastgezin gereisd, naar de eilanden, in Drenthe en Groningen, maar ook met de andere uitwisselingsstudenten hier in Nederland waarmee we naar Amsterdam, Zeeland en Limburg zijn gegaan, en het was altijd zo gezellig! Ik kan dus nu zeggen dat Nederland zeker een heel mooi land is (wat ik had nooit gedacht).
Het eerste probleem dat ik had was met mijn fiets. Een uur fietsen om naar school te gaan leek mij erg moeilijk, en vervelend. Maar na een paar dagen begon het goed te gaan, en nu, na zes maanden, denk ik er niet meer over en ik vind het altijd zo grappig om zo veel mensen op een fiets te zien.

Nederland is ook niet bekend als een gastronomisch land, maar ze hebben toch wel lekkere dingen te eten ! Ik weet nu zeker dat ik nooit hun andijviestamppot en hun jus voor de aardappelen zal vergeten. Ze hebben ook stroopwaffels die zijn heerlijk. Een andere specialiteit van Nederland zijn de drop, een snoepje met zoethout, ik heb er veel gegeten, maar ik lust het niet graag.

Nu dat ik mijn laatste week hier leef, kan ik zeggen dat dit een super ervaring was die ik nooit zal vergeten. Ik zal erg verdrietig zijn als ik zal tot ziens moeten zeggen aan mijn gast gezin en vrienden, en ik weet zeker dat ik zal terugkomen zo snel als ik kan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active