highschoolholland.reismee.nl

Excursie Rotterdam / Kinderdijk

Om 10.00 uur verzamelden de studenten en de coördinator zich op Rotterdam Centraal. Het was een beetje regenachtig maar tussendoor scheen ook het zonnetje!

Toen iedereen was gearriveerd, zijn we te voet naar de Euromast gelopen. Daar aangekomen zijn we helemaal naar boven gegaan voor een mooi uitzicht en om wat foto's te nemen. Daarna hebben we lekker wat gedronken.

Op naar Kinderdijk! Dat was ook nog een stukje lopen naar de boot, want het is een stukje varen om bij Kinderdijk te komen. Onderweg kwamen we een echte Hollandse patatboer tegen en de studenten hadden wel zin in een snack. Hup daarna op weg naar de boot! En wat begon het te hagelen, dus dat werd even schuilen! De studenten keken hun ogen uit. Op weg in de boot werd er volop gezellig gekletst met elkaar en leuke foto's gemaakt. Het begon wel weer wat te regenen toen we aankwamen op Kinderdijk en het was best behoorlijk frisjes maar dat mocht de pret niet drukken. Eerst liepen we langs hele kleine ambachtshuisjes en vervolgens de dijk op! En oh wat een molens. De studenten waren allemaal erg geinteresseerd en het zonnetje begon weer te schijnen. Na een eindje gelopen te hebben zijn we weer teruggekeerd naar de boot. Het werd toch weer wat frisjes. Eenmaal terug in Rotterdam gingen we als afsluiting heerlijke pannekoeken eten waar de studenten zo gek op zijn. Heerlijk smullen. Het was ondanks wat buitjes toch een prachtige dag geworden.