highschoolholland.reismee.nl

Carlo in Nederland: vakantieopvang & Alkmaar

Tada! Een tweede gastgezin voor Carlo!

Zijn gastouders zijn een aantal weken op reis en wij hebben nog plek in ons huis en hart, dus verblijft hij bij ons en nog steeds in Alkmaar. Carlo voelt zich snel thuis, ook met de kinderen met een beperking die hier soms logeren. Zijn Nederlands was al goed, maar gaat nu met sprongen vooruit. Tijdens het familieweekend in Bergen aan Zee heeft hij zelfs het hele weekend Nederlands gesproken. Carlo’s specialiteit is Pasta Carbonara en dit heeft hij zelfs voor 25 personen tijdens dit weekend op tafel getoverd.

Via de roeivereniging heeft Carlo al veel van de omgeving kunnen zien vanaf het water rond Alkmaar. Met een klein groepje hebben we een bootje gehuurd om door de grachten van de binnenstad te varen en hebben we de Kaasmarkt bezocht. De CityRun by Night konden Carlo en Rein op het laatste moment tóch lopen, omdat er 2 startbewijzen over waren.

Leuk om te zien hoe Carlo in korte tijd al zijn leventje in Alkmaar heeft vormgegeven met school, vrienden, nieuwe families en de roeivereniging. Hij staat open voor nieuwe ervaringen en wij ook, dus het was weer echt een uitwisseling!