highschoolholland.reismee.nl

Excursie Parijs

Donderdag 4 oktober

Eindelijk was het vandaag zover! De trip naar Parijs gaat van start. Met 38 studenten en 4 begeleiders gingen we per touringcar richting het zuiden. Onderweg was het flink bijkletsen met iedereen en werden de eerste ervaringen uitgewisseld. Tegen 18.00 uur maken we even snel een stop bij het hotel om de spullen achter te laten op de kamers. Net op tijd voor de boottrip arriveren we in Parijs. We kunnen dan ook meteen gaan genieten van de vele lichtjes die Parijs in de avond zo mooi kleuren! Na de boottrip is het meteen richting het hotel, want er stonden nog een aantal pizza's op het menu....Hierna zoekt iedereen zijn bedje op.

Vrijdag 5 oktober

Na een lekker frans ontbijtje gingen we met de bus weer richting de stad. Hier stond een reisgids op ons te wachten en afwisselend in het engels, het nederlands en het frans kregen we een rondleiding en uitleg over de stad. Natuurlijk reden we over de Champ Elysee, bekeken we de Arc de triomph en maakten we een stop bij de Eiffeltoren, waar vele foto's werden gemaakt! Ook maakten we een wandeling door de 'Jardin des Tuileries'. Bij de Place de la Concorde eindigde de tour en kreeg iedereen vrije tijd.
Verschillende studenten kozen ervoor om deze avond gezamenlijk te eten in het Hard Rock Café. Dit was erg gezellig en de hamburgers, salades en de frietjes smaakten goed! Hierna nog wat vrije tijd en rond 22.00 uur vertrok de bus vanaf het Opera gebouw weer richting het hotel.

Zaterdag 6 oktober

Vandaag gingen we al vroeg op pad, richting de Eiffeltoren. We hebben even in de rij moeten staan, maar al vroeg stond de hele groep te genieten van een geweldig uitzicht over Parijs! Hierna had iedereen genoeg vrije tijd om Parijs te gaan verkennen. Er werd geshopt, er werd met de metro gereisd, er werden verschillende plekken in de stad bezocht en iedereen kon zo Parijs een beetje beter leren kennen! Later in de middag verzamelden we weer bij de bus en bezochten we met z'n allen de Notre-Dame. Hierna gingen we verder naar Montmartre, een aparte wijk in Parijs met vele winkeltjes, restaurants en natuurlijk de Sacre Coeur. Hier konden nog de laatste souvenirs worden ingeslagen. Uiteindelijk was het dan toch tijd om richting het hotel te gaan en Parijs achter ons te laten....

Zondag 7 oktober

Helaas, vandaag was het na een ontbijtje tijd om richting huis te gaan. Na een laatste kamercheck vertrok de bus richting Nederland. Na een lunch onderweg arriveerden we rond 16.00 uur in Breda. In Breda, Amersfoort en Zwolle nam iedereen afscheid van elkaar en gingen alle studenten weer terug naar hun eigen gastgezin. We kijken terug op een mooi weekend Parijs!