highschoolholland.reismee.nl

Studenten beleven Nederland in een notendop in Madurodam!

Afgelopen zaterdag is High School Holland met de uitwisselingstudenten een dagje naar Madurodam en Scheveningen geweest. Toen de groep compleet was, vertrokken we met de tram naar Madurodam. Het was maar een klein eindje en al snel konden we Madurodam verkennen.

Studenten en begeleiders waren vooral nieuwsgierig naar de bezienswaardigheden uit hun eigen woonplaats, provincie of gewoon bekende plekken. Dus hunebedden, Paleis het Loo en luchthaven Schiphol waar het verblijf in Nederland voor velen begonnen was, werden gezocht en gevonden. Ondertussen kwam ook Koningin Beatrix voor de feestelijke her-opening! Er is namelijk veel vernieuwd en aangepast aan de moderne tijd in Madurodam! Na 1,5 uur waren we uitgekeken en mooi op tijd stond iedereen klaar om naar Scheveningen te vertrekken. Na het maken van groepsfoto's vertrokken we met de tram naar het Kurhaus in Scheveningen. Al gauw liepen de studenten op het strand, pier of toch lekker langs de winkels op de boulevard van Scheveningen. Ook hier werden weer de nodige foto's gemaakt. Het verzamelpunt was op de hoek van het Kurhaus. Heel handig bij een kiosk waar we werden verwend met heerlijk eten. Kortom: het was een heel geslaagde dag!