highschoolholland.reismee.nl

Majo uit Ecuador heeft al veel van Europa gezien!

Nu ben ik in Nederland een beetje meer dan 7 maanden en heb ik heel veel geleerd. Tuurlijk kan ik nu een andere taal praten en verstand, maar ik heb ook andere belangrijke dingen geleerd zoals genieten van een nieuwe cultuur.

Mijn leve nu is helemaal anders. Ik woonde in de hoofdstad van Ecuador, een grote stad met grote afstanden. Nu woon ik in een kleine dorpje. Alles is dicht bij elkaar, kan altijd met de fiets gaan. In Ecuador moest ik de bus, auto of taxi nemen. Ik vind hartstikke leuk hoe makkelijk hier om te reizen is. Ik ben in Parijs, Rome, Hamburg, Oostenrijk en België geweest en in twee weeken ga ik naar Berlijn. Ik heb veel gezien en geleerd toen ik op reis was. Heb ook geskiet in Oostenrijk, dat was erg bijzonder voor mij. Ik ken nu sommige woorden in Duits en France en ik vind altijd interessant van andere culturen, mensen en talen te leren.

Ik heb ook drie verschillende seizoenen gezien. Sinds het vieze en natte weer van de herfst, de lange en koude winter en nu een beetje de warme en mooie lente en ik hoop dat het in de zomer nog warmer wordt. Zo kan ik nog meer leuke dingen doen. Ik vind het eten in Nederland lekker, behalve 'drop'.

Het was eigenlijk niet moeilijk mijn nieuwe familie te adopteren want zij zijn heel vriendelijk. Op school zijn mijn vrienden aardig en ik vind het leuk om uitgaan met ze. Ik zit in 4S, het is eigenlijk een beetje moeilijk om alles van de les te snappen, maar ik probeer altijd om meer Nederlands te leren zodat ik binnenkort meer van de les verstand.

Reacties

Reacties

Familie Eerkens uit Ter Apel

Hallo allemaal,
Onze uitwisselingstudente(2010-2011) Majo uit Ecuador komt vanaf Januari a.s. terug bij ons. Ze gaat dan beginnen aan een studie aan de Hanze Hoge school in Groningen. Ze is het afgelopen jaar, als een echte dochter voor ons geworden, het is dan ook logisch dat ze gewoon weer in ons gezin komt. Zo kan een uitdaging van een jaartje dus ook uitlopen op een avontuur voor de rest van je leven. Spannend voor ons allen, maar vooral heel erg leuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active